M3 E92 a M5 F10 ...

2008-2013 | silnik: S65B40
moreti
Posty: 80
Rejestracja: sob kwie 07, 2012 16:40
Lokalizacja: Warszawa

M3 E92 a M5 F10 ...

Post autor: moreti » czw lip 12, 2012 21:39

Dla zainteresowanych - moja krótka relacja tu viewtopic.php?p=60887#60887 + wklejam

A dla chetnych podyskutowac o roznicach z M3 - zapraaszam poniżej ;-)

-----------------------------------------------


Watek widze, za bardzo się nie rozwija - napisze pare zdań od siebie - wróciłem z szybkich wakacji, gdzie zrobiłem 3000 km M3, z czego kulminacją było takie wymyślenie trasy i noclegu, zeby być w Monachium i wynająć z BMW Welt nową M5 - którą zarezerwowałem wcześniej. To tez dlatego, ze szanowni dilerzy w PL nie mają nic, co mogę dostac na weekend… szkoda. Zabawia dla chętnych naprawde tania, za 210 EUR mamy jezdzenie od 17 do 9 nastepnego dnia full wypasem, z limitem 450 KM. Jezdizłem też po godzinie 640d i Z4 35iS – bo nigdy nie probowałem - ale to nie na ten watek ;-)

Więc spędziłem 16 godzin z nowa M5 i niecałe 500 kilometrów przedwczoraj ;-))) W skrócie to mój nastepny samochod! Absolutnie jestem zachwycony nim, mialem okazję jezdzić M5 w Ułęzu na evencie BMW, ale tam naprawdę mało co mozna było sprawdzić - w jakims tam stresie i adrenalinie zrobiło się 3 okrążenia - i tyle. A tu miałem prawie na cały dzień autko, poustawiąłem je jak chciałem, wymysliłem sobie trasę, etc - trasa była i po autostradach iw gorach (GA-PA, Fussen, etc). Spostrzeżnia subiektywne (a jezdziłem już wczesniej dłuższy czas F10 530d, 535d, 528i a obecnie mam M3 E92 DKG)
- 20 calowe felgi są bardziej komfortowe od 18 calowych w M3... i to nie kwestia ichniejszych drog - powiedzmy, ze sa porownywalne. na polski edrogi wziałbym jednak 19 cali dla full komfortu
- cisza, cisza i cisza - przy 180 cisza - mozna rozmawiać - w m3 się nie da - szum szyb. 220 jest tez OK.
- multifunkcyjne fotele, super - cos jak komforty, poza innym zagłówkiem i przeszyciami, nie zauwazylem zeby sie rozniły - moze inaczej wyjezdzany ma podudzie - ale reszta podobnie komfortowa - wszystkie ustawienia takie same jak w komfortach
- przyspieszenia - podobne odczucia jak w M3, to co odczuwa sie lepiej, to 100-200 - wyraznie mocniejsza
- wreszcie zrozumiałem co daje funkcja aktywnych foteli (masaż – za chyba 4 tysie) – faktycznie, po 200 km swietnie po wlaczeniu wpływa na drętwienie nog, ogolnie na dlugie trasy. Ku mojemu zdziwieniu zona miała cały czas właczone, bo jej się podobało… Nie miałem wentylacji foteli, minus. Znam ją z innych F10 – super przydatna.
- absulutnie swietnie podobierane oprogramowanie do zmiany charakterystyki skrzyni - wystarcza 3 progamy, z 6 w m3, fajnie czuć roznice w ustawieniach sily kierownicy, zawieszenia i dynamiki - super zrobione. lubie te gadzety
- dwa przyciski M - to co mi cały czas brakuje, bo poustawiąłem sobie wreszcie tak, jak chciałem, czyli do wyprzedzania osobny program i dynamicznego pociagniecia i do szurnięcia tyłem extramalny ;-))) tak juz mam
- spalanie - w szoku jestem - porownałem z M3 te same rodzaje jazdy: autostrada przy 130 - tu 8 litrów (szok….) tam 12, autostrada 180-200 - tu 13-14 litrów tam 18-19. i faktycznie w katalogu tak jest. W miescie nie jeździłem dużo ;))) ale zachwycił mnie system start-stop – zupełnie nie odczuwalny i teraz mi go brakuje
- swietna skora rozszerzona merino, po raz pierwszy jeździłem z nowym kolorowym headup - bajka, 1 rzecz ktora był kupił ( tu w standardzie) info o ograniczeniach prędkości, działa z dokładnością do 5 metrów od znaków.. .bardzo fajnie działające systemy sygnalizacji wibrą zjazdy z pasa ruchu, na pobocze czy srodek jezdni
- resta jak w F10 - czyli bardzo komfortowo i fajnie, nie ma się czego czepić. Domykanie drzwi, komfort kluczyk, klapa bagażnika – must have. Tylny system telewizorów – zbędne. Kamer tylnia OK., ale souround za małe na wyswietlaczu, przednie tez nie przydały się.
- swietnie grający system 677 - nie wiem, jak moze lepiej jeszcze grać nowy B&O... różnica w cenie straszna ;-))) mam w m3 individuala i jest dl amnie bajeczny, tu z uwagi na wieksza przestrzeń, hifi prof gra swietnie, nic dodać nic ujac
- wkurza mnie brak możliwości zamówienia i posiadani aktywnego tempomatu - nie da sie miec go w m5.. da się w M550d ...
- najważniejsze - to zupełnie inne samochody z m3 - teraz rozumiem, do innego raczej klienta skierowane, raczej sie przesiadasz z m3 na m5 nie odwrotnie, jest spokojnie, komfortowo, nie nerwowo, ale nie czuć ze jest duzy i cięższy, a jak chcesz ostro - to jest ostro ;-) nie jest głośno, wydech jest ok, ale to nie wydech z S5 czy mustanga - wiec jak ktos lubi i tak zmieni na akra lub eissesm. Do tego trzymanie w garści tylnej osi przez systemy jest fenomenalne, na normalnych ustawieniach nie czujesz, ze systemy cokolwiek robią, nawet na mokrym, a jeździłem naprawdę tylnia oś – a nie czuć tego – szacuj dla BMW. M3 jest tu zupełnie innym modelem – nerwowo, adrenalina – inaczej – dla jednych lepsze będzie m3 – czuć bezpośrednio droge, przyczepność, samochod, inaczej zakrety, etc.
- night vision - zbedny dla mnie bajer; roleta tylnia, ktora kosztuje ni emało - nie dochodzi do konca okna, zostawia na gorze szczelinę; brakuje mi nowych ledowych świateł z serii 6 - dlaczego nie dali jako opcje? nie udało się tez nigdzie na zywo zobaczyć w BMW WELT nowego displey multi cos tam - czyli pełnego black panelu z wyswiatlaczem - ciekawe, czy do M wpakują
- sliczna silverstone szara jasno skora- nie brudzi sie jak platyna, czy nawet opal weiss - tej bym nie wział; cohiba Brown pieknie wyglada – widziałem na 2 egz na zywo
- ale za to nie podoba mi się standardowa listwa srebrna aluminium w paski – brałbym piano Black – brakuje mi tego, co w m3 – zyli skorzanego carbonu – który jest czarny, pasuje do samochodu, miekki i matowy
- bez sensu jest szyberdach – mały, nie wiele wnosi – nie ma carbonowego dachu – dlaczego? Nie wiem ;-)))
- czy warte 600 tys z niezbędnymi dodatkami? Dla mnie nie..... warte wydać 400 za rocznego, ale ich jeszcze nie ma ;)))

To na tyle ;-))) jakies pytania? ;-)

Awatar użytkownika
Bobas
Posty: 65
Rejestracja: śr sty 26, 2011 12:38
Lokalizacja: Śląsk

Re: M3 E92 a M5 F10 ...

Post autor: Bobas » pt lip 13, 2012 19:46

Co do wynajmu to trzeba do BMW Monachium zadzwonic lub napisać? Bo też chciałem umówić się na jazdę próbna u nas w Polsce nowym M5 i czekam już z rok....

moreti
Posty: 80
Rejestracja: sob kwie 07, 2012 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 E92 a M5 F10 ...

Post autor: moreti » sob lip 14, 2012 09:22

Bobas pisze:Co do wynajmu to trzeba do BMW Monachium zadzwonic lub napisać? Bo też chciałem umówić się na jazdę próbna u nas w Polsce nowym M5 i czekam już z rok....
tia... widać maja małe marże w PL na emce... do mnie po evencie w Ułęzu sie nie odezwali, a wiedzą ze interesuje mnie M5....

all robisz online -= rererwacje, kalendarz masz na www - nic nie płacisz wczesniej , tylko bookujesz termin. maja dwie - szara i biała, wyposażenie praktycznie takie samo.

http://www.bmw-welt.com/web_rb/bmw-welt ... rview.html

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M3 E92 a M5 F10 ...

Post autor: kostek_ja » sob lip 14, 2012 13:34

Taka mała uwaga: M3 e92 nie jest konkurencją dla M5 f10. Musimy poczekać na nowe M3 :)

Nie mniej jednak fajna recenzja M5.

m!xeR
Posty: 254
Rejestracja: wt paź 18, 2011 18:18
Auto: scirocco r
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: M3 E92 a M5 F10 ...

Post autor: m!xeR » sob lip 14, 2012 15:35

Nie trzeba czekać ani na nowe m3 ani na kolejne. m3 nigdy nie będzie konkurencją dla m5 i na odwrót. Zupełnie inny target ; )

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M3 E92 a M5 F10 ...

Post autor: kostek_ja » sob lip 14, 2012 20:40

Chodziło mi trochę o co innego. Patrząc na kierunek w jakim idzie BMW różnica między M3 a M5 będzie raczej mniejsza niż teraz. Mam tylko nadzieje że nie dojdzie do tego że M3 będzie tylko mniejszą i wolniejszą wersją M5.

Awatar użytkownika
A
Posty: 181
Rejestracja: czw gru 07, 2006 13:12
Auto: M8CompetitionF92
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 E92 a M5 F10 ...

Post autor: A » sob lip 14, 2012 21:59

Jak reaguje na wcisniecie gazu? Ciekawi mnie to czy jest jak w poprzedniej generacji m5/m6/m3? W x6 na turbinach strasznie dlugo mysli ale w emce na pewno jest lepiej ale czy tak samo jak w wolnossacych

Co do jazdy probnej maja problem ale sadze ze jak beda widziec ze ktos chce u nich kupic to cos wykombinuja. Przeciez bmw polska ma pelny garaz takze modeli m

Adam F
Posty: 112
Rejestracja: wt cze 26, 2007 21:49
Lokalizacja: Wawa

Re: M3 E92 a M5 F10 ...

Post autor: Adam F » sob lip 14, 2012 22:38

Fajna recenzja, taka indywidualna. Pewnie każdy oceniłby jedną czy dwie sprawy nieco inaczej, ale nie o to chodzi, rysuje się obraz auta jako całości.

Jak dla mnie M-ki od BMW (na tle konkurencji) zaczynają być zbyt łagodne z zewnątrz. Zobaczcie co zrobił Mercedes. Wszystkie jego mocne wersje kipią od eregii - taką mają sytizację. Oczywiście zaraz pojawi się sporo głosów przeciwko mojej tezie, ale takie mam zdanie. Chciałbym, żeby M-ki wyglądały tak jak E46, że w lusterku, z samych konturów czuć było, że jedzie za nami szatan - nie auto. Brakuje mi tego w nowych wersjach eMek....
Nurburgring: 9.02.16 - E60 M5

moreti
Posty: 80
Rejestracja: sob kwie 07, 2012 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 E92 a M5 F10 ...

Post autor: moreti » ndz lip 15, 2012 01:34

m!xeR: w pełni się zgadzam, ze to zupełnie inne targety; powoli (ale bardoz powoli) dojrzewam do F10 w wersji M ;-) M3 jest genialne, ale przychodzi moment, ze oczekujesz czegoś innego od auta. Nawet po dniu spędzonym z M5 zrozumiałem, dlaczego wypuścili M550d – zresztą stal w BMW WELT taki – zdecydowanie jest na to target, który chce coś więcej, niż 535xd ;-) (czyli mamy 4,7 do setki, dźwięk diesla przerobiony w głośnikach na pseudo sportowy i spalanie 7 litrów na trasie z rodziną – bo elastyczność domyślam się na trasie jest genialna, mamy xDrive i aktywny tempo mat, których w m5 brak i nie będzie!

kostek_ja – faktycznie, zobaczymy co pokażą z nową M3 – po tym wszystkim, co się widzi i czyta, i porównuje z F30 – nie wiem, czy mi się będzie podobać. Środek w F30 zupełnie nie kupuje, jakość plastików, skór także nie… to ze silnik biturbo, nawet 3,2 mający 420 czy 450 będzie świetny, nie mam wątpliwości ;-)

A – reaguje bajecznie – także mnie to zaskoczyło, Worgule nie czuć turbin, dziur, etc – ciągnie od dołu i nie przestaje – jest idealnie ten silnik zrobiony. Co ciekawe i mnie zaskoczyło, w M3 przy 130 jakoś mam 3 tyś obrotów na 7 biegu, w m5 miałem przy 130 kmh niecałe 2000 na 7 biegu… pewnie tez stąd to spalanie – ale mając taki moment od dołu, mogli zupełnie inaczej ustawić charakterystykę – i ja ją polubiłem bardzo!

Co do jazdy próbnej w PL – wiesz, ja im się jednak dziwie – bo zachowują się nie jak sprzedawcy klasy premium – podobnie było jak szukałem m3, czy wcześniej 528i – wszystko trzeba od nich wycisnąć, namawiać, udają, ze mają pełen kalendarz jazd i możliwa jest jakaś wolna dziura za 10 dni, etc – to nie ja mam prowizję od sprzedaży – a naprawdę nie mam czasu, żeby puszczać handlowcom wyraźne maile, że może jak się postarają to kupie coś … powinni się domyśleć, wyskoczyć im w CRM, etc. Szczerze – wkurza mnie postawa w BMW – dla przykładu, w LandRover, jakoś nie maja problemu podstawić pod pracę o dowolnej porze zatankowany do pełna SUV (w cenie doposażonego F10 535d) na weekend z życzeniem miłej jazdy i jeszcze się pytają, na który weekend chce, żebym trafił w taki, w którym zrobię 1000 KM i dobrze poczuje samochód... potrafią przyjechać w dowolne miejsce z próbkami lakieru, żeby żona porównała w słońcu, etc. I tak kupiłem już 2x.

Adam F – i tu jak piszesz All jest indywidualne, mnie np. odraża agresywnośc i rzucanie się w oczy E60 m5…. Za to F10 m5 kupuje w pełni, nawet wołałbym żeby miała wydech nie taki nacahly, 4 końcówkowy, a cos jak w 550i czy m550d – Audi w S5 ma poczwórny a w RS5 pielny podwojny, owalny ;-))) Znam masę ludzi, którzy nie odróżnią M3 od zwykłego E92 i masę co nie odróżni f10 520d od m5 ;-) Patrząc na np. c63AMG nie sposób nie zauważyć, ze to napchany energicznie woz… do tego brzmi także tak, ze nie sposób nie zauważyć. M3/M5 da się być stonowanym na co dzień ! Myśle, ze BMW idzie w tą strone i takiego własnie klienta – jest ich raczej więcej, od tych oczekujących agresji i energii. A Ci zawsze sobie porobia tubingowe zmiany, których na rynku jest cała masa !

Awatar użytkownika
A
Posty: 181
Rejestracja: czw gru 07, 2006 13:12
Auto: M8CompetitionF92
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 E92 a M5 F10 ...

Post autor: A » ndz lip 15, 2012 08:32

To dobrze ze reaguje tak gaz. Mnie tez troche przeszkadza stylizacja. Mogliby zrobic m5 f10 bardziej agresywna. Po miescie jezdza same 520d w m pakiecie. Laik tego nie odrozni. Ta nowa skrzynia ma 6 i 7 bieg jako nadbieg. m6 f13 wydaje sie ciut ugrzeczniona, nie moge sie przyzwyczaic do tylu a konkretnie do tylnich lamp. Okazalo sie ze dolozyli 3 tygodnie temu spoiler na tylnia klape i tak ma byc w wersji produkcyjnej chociaz podczas premiery nie bylo nic. Mowa jest o areodynamice ale moze komus sie cos nie podobalo.
Moze w landrover nie mają takiego ruchu i samochody stoja wolne

Awatar użytkownika
Bobas
Posty: 65
Rejestracja: śr sty 26, 2011 12:38
Lokalizacja: Śląsk

Re: M3 E92 a M5 F10 ...

Post autor: Bobas » ndz lip 15, 2012 21:38

Już zarezerwowałem i nie mogę się doczekać, przy okazji zarezerwowałem też X5M :-P

Awatar użytkownika
arturo
Posty: 216
Rejestracja: ndz lis 07, 2010 09:25
Auto: M4,X5M Comp, X5M, X6M ...
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: M3 E92 a M5 F10 ...

Post autor: arturo » pn lip 16, 2012 20:58

To może trochę o M550d , którą dostałem jakiś czas temu na testy .

Z zewnątrz normalna "piątka" :

Obrazek

Koła 19" od M-paka , na felgach opony runonflat - tutaj moje zdziwienie . Dlaczego ? Bo wynika już z tego , że to nie jest prawdziwe "M" - w końcu M GmbH zabrania stosowania opon runonflat w swoich autach :) . Wsiadamy do środka - wszędzie znaczki M , na progach wielkie logo M550d . Odpalamy silnik i nic . Jak w zwykłej 535xd. Wrzucamy D , program na Comfort i jedziemy . Jest OK . Auto fajnie przyspiesza , zmienia biegi jak każde BMW z 8-biegowym automatem . Ale ten dźwięk jest już trochę inny niż w 535xd ... Wrzucamy program Sport . I co ? Szok. Pedał gazu reaguje gwałtownie . Dźwięk ? Super odgłos pracy silnika ... benzynowego :lol: . Dobiega gdzieś z nad kolan kierowcy , spod osłony kolumny kierownicy . Trochę śmieszne , ale brzmi fajnie . Tylko nie wiem po co to ... Ciekawe co bedzie jak się głośnik od dźwięku silnika spali ... Będzie charczał ? :lol: Prowadzenie rewelacyjne . Przyśpiesza super ( 4,7s do 100km/h ) , chociaż tego w ogóle nie czuć .Dopiero licznik daje nam do zrozumienia , że jedziemy już ponad 20 km/h ... Praca zawieszenia , wybieranie dziur - mimo trybu sport - medalowe . Ogólnie auto oceniam pozytywnie . Jednak jest jedno ALE - dla mnie ważne . Auto nie ma tzw. pazura . Jest najzwyczajniej poprawne . Szybkie , ale bez żadnych emocji . Idealne dla mojego taty . Niestety nie dla mnie . Nie ma zamiatania tyłem . Tego mi brakuje . Dla innego będzie to plusem , dla mnie jest to minusem . Spalanie bardzo zróżnicowane , zależne od stylu jazdy - od 6 do 20l/100 km:

Obrazek

Nigdy nie kupię tego auta - wolałbym dorzucić 100k pln i mieć prawdziwe M5 , ze swoją wrodzoną drapieżnością . Lub kupić o ok. 80k pln tańsze 535xd.

Jak podniesiemy maskę to widzimy przekaz BMW , że to nie jest prawdziwe "M" , a jedynie M Performance :

Obrazek

domeqctr
Posty: 83
Rejestracja: ndz sie 16, 2009 09:57
Lokalizacja: W-wa

Re: M3 E92 a M5 F10 ...

Post autor: domeqctr » wt lip 17, 2012 16:55

Ciekawe jak idzie sprzedaż tego "m"... Ja już parę razy pudłowałem twierdząc, że np. cayenne z dieslem nie ma sensu. Późniejsze wyniki sprzedaży mocno mnie zaskoczyły ;)
Wtedy czuję, że żyje :)

Sławko
Posty: 82
Rejestracja: czw cze 02, 2011 00:16
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M3 E92 a M5 F10 ...

Post autor: Sławko » wt lip 17, 2012 18:47

Cóż w W-wie widziałem jedno M5 f10 i trzy M550d f10, niech to będzie odpowiedź.

moreti
Posty: 80
Rejestracja: sob kwie 07, 2012 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 E92 a M5 F10 ...

Post autor: moreti » wt lip 17, 2012 23:11

re: M550d - jestem w stanie zrozumieć, ze będze duża grupa klientów, którzy nie chca m5 - duża, agresywna benzyna, na trasy nie nadająca sie (wg nich), brak xdrive, paru dodatków, a kupienie najmocniejszego diesla,m będzie OK - super parametry, każde, beż wyjatków, z spalaniem włacznie do tego namiastka M i jednak coś, co odróznia je od 535xd - sama grill przedni bez halogenow jest wprost z M5 ;-))) Mysle, ze bmw to mocno przemyslalo. Do tego weźcie pod uwagę, ze jest grono klientów ktore kupi tylko xDrive,,, nie wiedziec czemu, ale nie kupia tylniego napedu, nasłuchali się ze w zime nie ruszą spod firmy, etc. Dotego w M5 nie kupimy aktywnego tempomatu (np. dla mnie dodatek z serii MUST), nie kupimy pieknej multifunkcyjnej deski ;-))) etc!

ODPOWIEDZ